søndag den 18. september 2011

Udvikling og tiden

Jeg sidder og ser lidt fjernsyn nu inden min mand og Storm kommer hjem fra Jylland. Jeg faldt over "danskernes akademi" omkring Google og hvordan det fungerer.
Manden taler om starten på www og starten af halvfemserne hvor siderne på www bliver katagoriseres manuelt af yahoo.
Jeg var i lære som teknisk assistent i 94-96 hos et ingeniørfirma i Aalborg og her startede jeg ud med en computer med 8MB RAM!!!!  og da jeg sluttede i 96 havde jeg en på 64MB RAM (min computer lige nu har til sammenligning 4GB RAM :)
Vi arbejdede i WordPerfect, hvor vi skulle huske på koder når vi f.eks. ville have fed skrift eller kursiv eller når vi skulle flette breve og adresser sammen.
Jeg kan huske at en af mine kollegaer, havde adgang til nettet, og det var for at se om det var noget vi kunne bruge til noget..... det er lidt vildt at tænke på at det jo ikke er mere end 15 år siden.

Jeg har ikke været en nørd med computer, de første computere kom til min folkeskole i slutningen af min skoletid (91) og jeg er nok en af de sidste årgange der har haft maskinskrivning (på skrivemaskine) som fag.
Jeg var i USA i 92/93 som udvekslingsstudent og her ville min amerikanske mor og min skolevejleder have mig til at tage computer science. Jeg fattede ikke hvorfor de var så opsatte på det, og ville slet ikke have det. Men det endte nu alligevel med at jeg tog faget. Vi havde, til at begynde med, computere med sort skærm og med grøn skrift (kan slet ikke huske hvad vi lavede i faget). Da jeg havde haft det i et par måneder fik vi så  små Mac computere.

I dag bruger jeg computeren rigtig meget, jeg blogger, har haft hjemmeside, redigerer billeder, forbereder mig til abejde, deltager på forskellige forums og sikker meget mere. Jeg synes det er vildt at tænke på hvor meget maskinen fylder nu i forhold til bare 20 år tilbage.

Hvor længe har I været i gang ved maskinerne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...